Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday 10 July 2011

shoping online.... pro & kontra....

assalamualaikum semua....
apa khabar.....
saya diserang selsema + sakit tekak + sakit perut + lenguh2 badan....
huhuhu.... tiba2 jer semalam x sihat, arini bertambah x sihat....
tapi tu la, degil, hubby ajak gi klinik xnak, hubby suruh makan ubat pun xnak.... 
padan muka.... huhuhu... ^_^

saya yakin & percya kawan2 semua mesti familiar dengan shopping online, kan....
senang, menjimatkan masa & tenaga....
juz belek2 tengok mana yang berkenan, booking, bayar & dapat barang....
saya pun suka jugak, pantang nampak barang2 chumell, mula la menilik2, membelek2.... kadang2 tu sampai termimpi2.... hahahaha....

sejak setahun saya melibatkan diri dengan dunia shopping online ni, ada dua pengalaman yang kadang2 buat saya serik nak beli online....

tahun lepas saya beli detox patch dari seorang kawan, duit da bayar, 
pastu dia cakap da pos pun barang2 tu....
da sebulan, barang x sampai2.... 
bila tanya KAWAN tu, dia cakap nak check ngan courier... 
tapi sampai sekarang x dapat2.... 

bila citer kat hubby (masa tu tunang) dia da x bagi beli online da... huhuhu

tapi pompuan kan, x penah nak serik.... 

saya tergoda plak dengan inner homemade ni, junior sek saya jual.... 
dengan yakinnya, saya order la inner homemade ni.... 
prosedur dia, bayar dulu, duit masuk akaun dia baru dia jahit inner kite... 
so, saya pun transfer duit dari CIMB ke MAYBANK, guna cimbclicks... 
da seminggu dia cakap duit x masuk2 lagi.... 
saya kol hotline cimb, diorang cakap suppose duit da masuk akaun MAYBANK tu.... 
bila saya suruh dia gi check kat MAYBANK, 
dia tanya saya balik, tanggungjawab dia ke nak check duit tu.... 
masa tu saya terasa macam menyesal pun ada... 
kite da transfer masuk akaun dia pun, duit kita lesap, dia xnak tolong plak.... 

malas nak berkira sangat, saya batalkan order.... huhuhu sadis tul....T_T
kena marah ngan hubby lagi.....

TAPI....
macam yang saya cakapkan tadi la, perempuan ni, payah nak serik.... hahaha
kena marah ngan hubby pun, beli jugak.... harap2 pasni x terkena lagi la.... huhuhu

kawan2 saya ramai yang da mula berniaga online.... ada jual tudung macam ABRISYIA COLLECTION ni, ada yang jual kek lapis sarawak macam DQ KEK LAPIS.... saper yang berminat, boleh la cuba beli dengan diorang....



pashmina plain dari ABRISYIA COLLECTION







Alhamdulillah, setakat ni, saya xde masalah lagi berurusniaga dengan diorang.... 
tapi MEREKA berdua yang berkenaan tu, memang saya x nak & xkan berurusan lagi SERIK LA.... huhuhuhu.....




korang pernah terkena macam saya ke?

ceciter, ceciter.... hahaha.....

No comments:

Post a Comment