Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, 22 February 2011

5 feb 2011...

hai semua....
assalamualaikum....
saya nak kongsi sikit pengalaman di hari bersejarah saya...

pg sabtu tu saya bangun dgn satu perasaan yang x dpt nak gambar,
mcm percaya x percaya pun ada....
tambah2 bila tgk suasana luar umah yg riuh rendah,
ada yg tgh mkn ns lemak, ada mkn pulut,
ada yg tgh susun2 kerusi bwh khemah,
semua org kg berkerjasama utk kenduri sy...
owh.... terima kasih org kampung. jasa kalian x dpt dibalas ngan wang ringgit...

orang penting di hari kejadian (yana, jenny & huda)
da siap semua, sy pun bersarapan ngan mak, mkn ns lemak...
sementara tunggu shbt2 sy smpai, nak gi mekap...
da janji ngan diorg kul 8.30 pg...
baru nak gerak, jenny ckp lapo plak...
sy suruh dia mkn dulu....
dkt2 kul 9 baru kitorang gerak gi butik, nek kete huda...

buka jer pintu butik tu, ada suara sumbang ckp
"akak yang baru masuk tu, no 12 yer!!!"
kitorang terpinga2, mak aiii, da ramai manusia kat dlm tu rupanya...
abis la, da ler akad nikah kul 11, smpat ke nak mekap ni...
huhuhu...
jenny ngan huda ckp nak balik umah dulu, sebab diorg nak tukar pakai bj kurung...
so,tinggal sy ngan yana kat butik menunggu...
yana ajak sy gi minum kat kedai bawah butik dulu, sementara nak sampai turn sy...

da abis minum, kitorg nek balik kat butik...
"akak hazwani akad nikah pukul baper?"
pukul 11....
"ok, nnti akak pegi kat k.su erk..."

seb baik la haniff ingat sy nikah pg, klu x, ada jgk pengantin gi akad nikah x mekap... huhu

tgh k.su mekap sy, tiba2 ada bunyi org tersadung...
tp sy nmpak da mcm org tu pakai baju purple...

"akak pakai baju purple yang jatuh td tu no 18 tau..."
hahaha... kesian kat jenny, mesti diorg ingat hang pun nak mekap, kan...

cian kat hang jenny...
 da siap mekap sumer, kitorang pun terus gi umah sepupu sy depan masjid,
inchik faiz kul 10.30 lg da sampai kat masjid...
seb baik la tok imam pun lambat smpai...
keadaan agak kelam kabut time tu...
da le adik bawak bekas cincin x bawak dulang...
sy pun tanpa rasa bersalah msg inchik faiz
"bang, pnjam dulang ngan alas erk...
adik bwk bekas jer, dulang x amik.."

tgk lapik dulang tu.... huhuhu

klu nak cerita tentang peristiwa pg masa akad nikah tu, mmg panjang lebar...
next entry sy citer masa sanding plak, erk...
tp yang penting, sumer da selesai...
kami pun da selamat diijabkabulkan...

tiba2 jer ms dlm masjid tu sy rasa suara inchik faiz terlebeh romantik plak...
apa la yg kelakar tu... huhu
even da pakai mic pun, still x dpt dgr ngan jelas...
sedar2 org ckp SAH...
ntah apa la yang tok imam tanya dia la agaknya...
x sempat nak rasa sedih pun....
tok imam tu plak ustaz sek sy dulu, harus la dia kenai sangat2...
hehehe








kami da selamat diijabkabulkan... 


*kat belakang kitorg tu famili ayah sedara sy dr kajang.. diorang dtg a day before kenduri, ckit pun x ckp...
cian diorg sampai sesat2 sebab kakngah sorokkan kad jemputan yang sy pos...
seb baik berjaya jugak sampai kat umah.... thanx a lot pakngah, makngah, fayra & kakdik... terharu sgt2....

pakngah, makngah & k.dik... (sy amik dr fb k.dik)
ni plak fayra yang sentiasa bergaya

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget